torsdag 26 november 2020

Varning!

 Under ett bra tag cirkulerade det reklam för LED-halsband för katter på Instagram. Det är ett företag som heter Safepaw.se som säljer det.

Jag tycker det lät som en smart idé att köpa tre stycken eftersom vi bor på landet, det är mörkt på kvällarna, vi har tre katter och bilar ibland kör snabbt förbi här.

Jag köpte dessa halsband i början av oktober, betalade 447 kr direkt och någon dag senare fick jag sms-avisering om att köpet var genomfört och leveransen skickades.

Idag är det den 26 november och det har varken kommit något paket i brevlådan ej heller har jag fått någon avi om att hämta ut det på annat ställe. Jag har mailat företaget två gånger, försökt ta kontakt via deras facebooksida men jag får ingen återkoppling.



Jag gick in för att läsa omdömen om företaget och blir förskräckt när jag läser det. Dumt av mig att inte kontrollera bättre.











Det verkar inte bättre än att företaget lever på att bluffa folk. Jag har kollat upp vem som är VD och skickat ett meddelande till honom men inte fått något svar där heller. Om jag klickar på länken som fanns med i min orderbekräftelse så får jag upp denna sida.


Jag vet inte vad man ska göra i sånt här läge. 447 kr är ju inte hela världen men när man inte har något jobb så svider det lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!