torsdag 19 november 2020

Lärdom

Något jag lärt mig under hösten har kostat på rent fysiskt. Mina katter är det finaste som finns och deras nosar är kalla och blöta. Att pussa deras små nosar är underbart men efter att de blivit utekatten har det blivit ett smärre problem.

Inget har hänt nyligen men jag hade en månad när jag hade den värsta magsjukan varannan vecka. Kräktes var tionde minut och det bara fortsatte trots att jag var tom på allt. Jag kunde verkligen inte förstå vad det var som hände. Tills Mats sa att det möjligtvis kunde ha med nospussandet att göra. Katterna har ju varit ute och ätit diverse olika djur.

Efter att jag testat att undvika nosen...bara stryker den med händerna och gnor den mot min kind har jag sluppit ifrån kräkningarna.


Hur kan en sån fantastisk liten sak som en kattnos orsaka sådant elände??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!