måndag 4 juni 2018

Washington state

Släkten från USA var på besök här i Umeå under fredagen. Som jag berättade tidigare så jobbade jag och kunde inte åka på middagen som anordnades. Men de kom förbi en sväng på jobbet innan de åkte vidare söderut.

Vi han kramas, säga hej och prata lite kort innan jag var tvungen att återgå till jobbet. Karl och Sharon är entusiastiska släktforskare och har varit på besök i Sverige många gånger. De åker runt till platser där deras släktingar bodde och träffar oss som fortfarande finns i livet.
Det måste kännas speciellt att se alla dessa platser där de har sina rötter.

De bor i Washington state, alltså inte staden Washington utan på västkusten, högst upp innan gränsen till Alaska.




Jag har alltid velat bila vägen från Seattle ner till Los Angeles. Det finns så mycket jag val se längs den vägen.
Och inte långt (enligt gatan i alla fall) från Edgewood där de bor, finns Mount Saint Helens. Berget som exploderade i ett vulkanutbrott 1980 och som filmen Dantes Peak är baserad på. Det skulle jag verkligen vilja se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!