söndag 27 maj 2018

Bötfälld

Idag åkte vi till Blå Eld i Tavelsjö för att handla lite sommarblommor. Det var jag, min mamma, min syster, hennes man och deras två barn.

Min barnen ville åka med mig och den äldsta av dem hade med en glittrig anteckningsbok och två röda pennor. Hon satte sig i framsätet och förklarade att hon skulle bedöma min körning. Hon påstår att jag kör dåligt och kaosartat. Vad hon baserar det på har jag ingen aning om.


Jag blev förhörd på vad de olika vägmärkena innebar, hon kontrollerade att jag höll hastigheten.
Vid några tillfällen råkade jag hamna på 51 på en 50 väg och fick genaste en anteckning i blocket.

- Titta hästar, ropar hon och när jag kastar en blick ut på åkern fick jag genast en tillsägelse.
Du ska hålla blicken på vägen, inte titta på hästar!

Det kändes som en uppkörning rent ut sagt. När vi kom fram stod hon och antecknade en stund sedan rev hon ut sidan ur boken och gav den till mig.


Jag kommer inte ha råd att äta nåt den här månaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!