fredag 3 oktober 2014

Tomhet...ho ho!

Jag tror att jag drabbats av en liten svacka. Kanske rent av en mini-depression.
Jag har ofta hört folk som jobbar med olika projekt berätta att de drabbas av en tomhet när projektet är över. Och det är just det jag har råkat ut för.

Jag har jobbat så jäkla hårt med min kalender och med målarboken. Det har tagit lång tid eftersom det är första gången jag gjort detta och vissa saker har gjorts om flera gånger för att jag ska få det som jag vill ha det. Visst kan man se det som tjorvigt och icke-tidseffektivt, men jag har lärt mig oerhört mycket.


I måndags skickade jag in materialet till målarboken och efter det var det som att jag inte visste vad jag skulle göra. Jo, jag färdigställde beställningar men sen var det liksom tomt. Inget jobb och inte någon färdig produkt att kunna hålla i.
Vad gör jag nu?
Jag drabbades alltså av den omtalade tomheten och den har funnits som en skugga efter mig hela veckan.
Det är nu jag har tid att reflektera över om det verkligen blir bra det här. Har jag satsat på något som kommer bli en produkt som folk vill ha eller kommer jag bara ha kartonger med grejer som ingen vill köpa.
Jag vet att jag inte ska tänka så utan tro på mig själv, men det är inte alltid så lätt.

På tisdag får jag provtrycket av målarboken och mot slutet av veckan borde kalendern vara färdig för försäljning. Det känns säkert bättre då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!