måndag 27 oktober 2014

Kan det vara solfläcken?

Jag vaknade i morse av att ett ensamt ljus fladdrade och brann i fönstret.


- Har du tänt ljus? mumlade jag till Mats
- Ja, det är strömavbrott. Hela Brändön är mörklagd.
- Åh, vad mysigt! Eller, finns det varmvatten så jag kan duscha?
- Jo, men det är nog inget tryck i ledningen eftersom pumpen inte går.

Mysigt, ja det är det faktiskt. Men praktiskt, nä.
Jag tände en ficklampa åt Mats som han kunde fixa iordning sig i ljuset av. Mysigt ljus - knappast. Snarare giftigt ljus!


Sådana här stunder inser man hur fruktansvärt beroende vi är av elektriciteten.
Inget kaffe, dusch som är som en futtig stråle, garageportar som man måste öppna manuellt och sedan inte går att låsa för att vi som sagt inte har någon el.
Ingen el, inget kaffe, inget internet, inget jobb....
Jo, jag hade batteri i datorn så jag kunde jobba lite i allafall. Klockan 7 var strömmen tillbaka och jag skuttade hoppsa-steg fram till kaffemaskinen och verkligen njöt av att kunna ta en kopp kaffe och tända en lampa.

När jag fick igång internet såg jag detta.....undra om det var solfläcken som orsakade det? :)


Jag åkte iväg till posten för att posta iväg beställningar och solen sken för första gången på länge. Sken så pass att man blev totalt bländad och i och med det en relativt farlig trafikfara.
Blöt asfalt och solsken är en dålig kombination för det blir så vasst ljus.

Nåväl, hemma igen postade jag ut mina nya headers på webshopen, Facebook och här på bloggen.
Vad tycker ni? Jag känner mig nöjd med resultatet, och även om detta ska symbolisera november så fuskade jag med att lägga ut den trots att det är några dagar kvar på oktober.

i går fick jag förövrigt mitt första illustrationsjobb utanför Luna Dsign. En Luna-illustration som en fotograf i Göteborg ska ha.
Vilken ära! Jag känner mig jätteglad!

1 kommentar:

  1. Ja tänk vad vi är beroende av elen!! Allt blir ju,swå krångligt utan liksom....bakverken i förra inlägget så galet goda ut, nästan så jag försökte ta en smakbit genom skärmen! Om man ändå hade haft lukt ipad!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!