lördag 20 september 2014

Rise and shine

Nu kommer jag att få alla småbarnsföräldrar emot mig när jag säger att jag tycker att det är så skönt att stiga upp tidigt, även på helgen.
Nu är det ju så klart självvalt, vilket är stor skillnad. När jag måste kliva upp, för att någon annan bestämt det så är jag inte alls lika positivt inställd på det.

Det är i alla fall en disig och stilla lördagsmorgon. På schemat ståt två Luleå Hockeyfigurer och skallror.
Det som är toppen med att sitta och "handarbeta" är att det går bra att göra annat samtidigt. Som att se en film eller lyssna på ljudböcker.


Min kompis Marina tipsade mig redan förra sommaren om Storytel. Och jag måste säga att jag plöjer nästan en bok om dagen i snitt när jag sitter och jobbar.
Just nu lyssnar jag på Rymd utan stjärnor av Jonas Moström. Det är en serie kriminalare som utspelar sig i Sundsvall.
Det är lite extra roligt att höra om en stad man faktiskt bott i och känner till de olika platserna som handlingen utspelar sig i.
Det här inlägget är inte sponsrat av Storytel.
Jag har hittills inte blivit tillfrågad av företags som vill sponsra mig. Kanske skulle ett stödstrumpsföretag vara nåt, eller något kaffeföretag...Hör av er!

Jag fick lite tips och tankar runt framsidan på målarboken så jag har gjort lite olika alternativ men känner mig inte speciellt nöjd med dem. Det känns lite platt.

Nu ska jag bänka mig med nålen och tråden. Ha en fin lördag ute i landet och världen!
Bilderna kommer från den senaste leveransen till Juliet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!