fredag 5 september 2014

Hur ska man veta att man väljer rätt?

Jag sitter här nu, med ett mail framför mig, innehållande priserna från tryckeriet.
För mig som litet företag är alla summor stora. Det gäller att veta vad man gör och att välja rätt.

Det är ju så här med tryckerikostnader att ju färre trycksaker du beställer desto dyrare styckepris blir det, och tvärtom.
När det gäller kalendern så blir 2015 års kalender en test för att se hur många som är intresserade. Det är ju en snäv tidsram man har för att sälja dessa, och överflödet blir snabbt inaktuellt.

När det kommer till målarboken så finns det ju inga tidsramar. Denna bok kommer ju att vara lika aktuell om 5 år som den är idag.
Men hur högt ska jag satsa? Hur högt vågar jag satsa?!
I kväll ska vi räkna på och diskutera detta. 


Jag blir lätt illamående när det kommer till att våga kasta sig ut, men man måste ju satsa pengar för att tjäna pengar, eller hur?!

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!