måndag 15 juli 2013

Restaurangtips!

Vi har blivit välsignade med en ny restaurang i Luleå, Suzie Q´s. De har funnits i Boden i några år och i fredags förra veckan slog de upp dörrarna till den andra restaurangen här i Luleå.


Jag känner Marko och Fia som driver dessa restauranger och jag vet hur mycket de har jobbat för att få allt färdigt i tid och de har gjort ett hästjobb - och det har lönat sig!
Jag är imopnerad, jag vet inte hur dessa två människor orkar allt de gör, och har tid för det. De har två restauranger, ett bageri, de renoverar sitt hus, har två små barn, lackar bilar och gör tårtor, ordnar bilträffar...listan är lång! Jag hade stupat efter en vecka.



Hur som helst, imponerad är jag och denna restaurang är verkligen värt ett besök. Jag älskar det amerikanska 50-talet med bilarna, rutiga golv, prickiga klänningar, rullskridskor, diners, musiken, milkshake...you name it!




Här lagas maten från början till slut. De röker till och med sin egen västerbottensost som finns på hamburgarna. Hur coolt är inte det!



Sen kan du faktiskt sitta i en riktigt vrålåk och äta!


Boka in ett besök redan idag!!! Här är en länk till deras facebooksida

1 kommentar:

  1. Det verkar ju vara en kul restaurang att pröva om man har vägarna förbi Lule
    /E

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!