fredag 26 juli 2013

En kudde, men inte vilken som helst!

Eftersom jag är nyvaken kan det ju passa bra att blogga om en kudde jag sydde till min systerdotter Siri.
Hon fyller 1 år i augusti och ska snart börja på dagis.


Tove sa att de ska ha med sig en egen kudde till dagis. Så jag gjorde en speciell, bara för henne.
Det finns ingen risk att någon blandar ihop hennes kudde med någon annans för det finns bara en av detta slag.
En riktig Lunakudde med armar som kan hålla om henne om hon saknar mamma, eller en hand att hålla i om hon slår sig på knäet.


Hoppas att hon kommer gilla den.
Det var lite svårt att sy fast ansiktet på kudden eftersom man måste vara noga med att inte sy genom hela örngottet. Sen är den lite vadderad och då har trikåtyget en förmåga att vecka sig.
Så det blev handarbete på hög nivå!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!