lördag 22 december 2012

T´was two days before X-mas

Oron för jordens undergång hade precis släppt nör min sambo ropade till. Han hade klivit upp ur sängen och tittade ut genom fönstret.
- Kom och kolla vad det ser skumt ut!
Och det gjorde det verkligen. En stor kant på himlen, runt hela himlen, åt alla håll!
Vad var det?
Vinterväggen? En tsunami? En invasion? Snöstorm?

 
 
 
Den ligger kvar fortfarande om än inte lika skarp. Men det var tack och lov ingen tsunami för då hade vi märkt det.

Två dagar kvar nu, och jag försöker uppnå den ultimata stämningen! Julmusiken går nonstop och jag stirrar med dimmiga ögon in i granen med allt pynt. Kom igen nu, kom igen nu!!!!

 

 
Lite småfix kvar på klapparna sen är det klart! Åhhhh, jag längtar efter att min sambo ska få sina julklappar, det är såååå bra! (Han blir skitstörd när jag påpekar det hela tiden..he he)


 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The worries about the end of the world (2012-12-21) had just been put to rest when my fiancée shouted, come and see the sky. It looks so strange!
And it really did look strange. A sharp edge all around.
What was it?
The winterwall? A tsunami? An invasion? Snowstorm?

It´s still there, just not as sharp as before. Thank god it was no tsunami!

Two days before Christmas and I´m trying to get into the ultimate Christmasmood. The Christmas music plays nonstop and I´m staring into the tree with all it´s ornaments. Come on! Come on!!!

Some tiny details left and then all gifts are done. Ohhh, I can´hardly wait for my fiancée to get his gifts, they are soooo good! (he gets really irritaded when I say that...he he)

1 kommentar:

  1. Vackert! jag blir alldeles julpirrig när jag ser det här. Och sugen på snö!

    Det finns inget bättre än att ge bort klappar man känner är riktigt bra.

    Önskar dig och dina kära en fin och God Jul!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!