tisdag 18 december 2012

Jag jobbar för Telia men får inget betalt!

För lite mer än ett år sedan kopplade Telia in en ny telefon hos oss, med numret 0920-705 55.

Redan från första början märkte vi att det var något som var fel, eftersom 99 % av alla samtal var felringningar.
Efter ett tag började vi fråga vad de som ringde oss hade slagit för nummer. Och det som var gemensamt för alla var att de ringt mobinummer som alla började med 070-555, viket ju är vårat nummer 0...70555....osv.
Detta är ju så klart oerhört irriterande för oss, men också för de som ringer någon annan men hamnar hos oss. De vet ju inte vad de gjort för fel eftersom de slagti rätt mobilnummer.

Så för ett år sedan började vi felanmäla detta hos Telia. De tog emot vårt samtal, förstod inte vad som kunde vara fel men gjorde en felanmälan. Trodde vi.
När detta fortsatte ringde vi efter förra julen tillbaka till Telia. De hade ingen felanmälan på detta.
Nåväl, det blev nu gjort och de skulle kolla vad problemet berodde på och återkomma.
Vi hörde inget ifrån dem.
Problemet fortsatte och vi ringde tillbaka ett antal gånger och samma sak, de skulle kolla och återkomma.
När vi sedan ringde tillbaka igen så fick vi i uppgift att se till att svara på alla samtal, notera vilka nummer personen ringt och vilket klockslag. Detta skulle göras under x antal veckor för att de skulle kunna kolla i oggen vad som gått snett dessa tillfällen.

Så efter att vi gjort Telias jobb under en period ringde vi in dessa uppgifter. De skulle kontrollera och återkomma.
Vilket de naturligtvis inte gjorde.
När vi sedan ringde upp själva så sa de att de behövde mer tillfällen då detta hänt, eftersom de tillfällen vi rapporterat var för gamla.
Återigen gjorde vi Telias jobb men även denna gång fick vi själva kontakta dem.
De sa då att felet var åtgärdat. Men problemet fortsätter. Och vi ringer till Telia och får höra att de ska åtgärda detta och återkomma till oss så vi får veta vad problemet är.
Nyss svarade i telefonen två gånger när en förvirrad person inte skulle ringa hit utan ett mobilnummer som börjar på 070-555....

Jag är skitless på Telia som jag peronligen sköter sitt jobb dåligt. Fel kan givetvis inträffa men ta då för fan reda på vad felet beror på och åtgärda det.
Och återkom till kunden som ni utlovat!
Jag betalar mina telefonräkningar varje gång och jag betalar för att det ska fungera.
Jag är inte intresserad av att göra deras jobb om jag inte får betat för det!

Skärpning Telia!

3 kommentarer:

  1. De kanske ska byta namn till Felia.
    Så dåligt skött av dom och trist för er.

    SvaraRadera
  2. Åh, vi har också problem med Telia. Telefonen fungerar inte alltid och inte TV:n. HAr ringt massor av gånger. Senaste tipset är att vi ska byta ut alla kablar... och förlänga abonnemanget för då kan vi få ny utrustning. I think not. Blä. Man vill ju bara att det ska fungera, eftersom man betalar.

    SvaraRadera
  3. Urkass! Jag har hört många som är missnöjda med Telia. Bra att du skriver om det här!

    Felia låter bättre ;)

    Kram och hoppas det fixar sig!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!