måndag 11 januari 2021

Extra extra!

Varför startar vi inte året med en klass 3 varning? Är det nu jag skulle ha varit en prepper på riktigt?

Idag toppas nyheterna på både Expressen och Aftonbladet av "snösmockan" som slår till mot Ångermanland. En klass 3 varning har utfärdats, den första på mer än 10 år.



Just nu viner vinden utanför huset och snön vräker ner. Vi upptäckte för någon dag sedan att det ligger ett träd över en elledning en bit härifrån och är rädd att strömmen ska gå om det kommer så mycket snö som de befarar, 70-80 cm.

Det som vore det värsta är inte att bli insnöade utan att vi inte har någon värme om strömmen går. Som tur är har Mats pappa ett el-aggregat som vi kan låna, så han är på väg dit nu för att hämta det. 

Förutom det har vi laddat alla powerbanks, ficklampor och hällt upp vatten, kokat vatten till termosar och letat fram alla ljus vi har.

Internet är oerhört segt så jag passade på att ladda ner två ljudböcker från Storytel ifall man får tillbringa tid utan ström under täcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!