torsdag 24 september 2020

En riktig skitkväll

 Igår kväll medan Mats och hans pappa höll på att gräva upp avloppsröret till skittunnan (ja, det har gått hål i det) så var jag ute och testade min kamera lite. Lite nya finesser och inställningar och så.

Jag satt nere på gräset på baksidan och fotade en gul stol när Maja kom ner. Hon kom på att hon skulle stå på stolen och balansera, så jag fotade henne. Tänkte inte så mycket på att gräsmattan som är ojämn och en stol som knappt är anpassad att sitta på inte var sådan bra kombination med ett barn på ett ben.

Hon vände sig om och så plötsligt tippade stolen och hon ramlade. Eftersom det ibland är rädslan som gör att barn gråter häftigt så visste vi inte så mycket mer än att hon landat på vänsterarmen. Jag reagerade dock på att hon direkt efter fallet var väldigt vit på huden i armvecket. Vi satte oss på verandan och försökte kyla ner armen med en påse fryst spenat invirad i en kökshandduk. Hon hade armen liggande på en kudde.

När jag såg att hon hade frossa och det märktes att hon hade ont. Från strax ovanför armbågen och ner till handleden. Efter ett samtal till 1177 åkte hon och Mats in till akuten. Det visade sig efter många timmars väntan och röntgen att hon hade en spricka i spiralbenet och sent på kvällen kom hon hem med armen gipsad från strax nedanför axel till handled.

Resten av året ska vi bara sitta stilla på varsin stol och inte göra något alls. Förhoppningsvis blir 2021 ett bättre år för oss alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!