söndag 17 maj 2020

Katatstofarbete

Han är trött men arbetar ändå på. Jag kan inte göra något för att hjälpa. Allt manuellt arbete ör för tungt och lite onödigt. Sista dagen vi har grävskopan och han kommer nyttja timmarna fullt ut.
Jag tycker det är jobbigt att inte kunna bidra men just nu kan jag inte det, vilket gör att det kryper i kroppen.



Framsidan av huset ser just nu ut som ett katastrofarbete men vi vet att det blir fint i slutändan. Vi måste tänka på det nu. Hur slutresultatet blir.

Mitt fågelhus träffades av en stor sten!
Jag var ute och flyttade lite plantor och då började det hagla. I den stunden undrade jag allvarligt varför vi bor i norra delen av världen.

Nu har jag en tredagarsvecka som börjar imorgon. Mån-ons är de sista praktikdagarna för att ta igen de timmar jag missat pga av feber.  Sen blir det en sista kraftansträngning att göra presentationen av vårt examensarbete. Den 27:e är jag fri!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!