lördag 11 januari 2020

När man får arslet ur vagnen!

Idag mailade jag manus och en presentation av mig själv till de bokförlag som tar emot manus via nätet.
Imorgon blir det dags att skriva ut de som ska ha manuset i pappersform för att posta iväg det till resterande. Sedan är det vänta som gäller, förmodligen i månader.

Det känns som att de senaste två veckorna har varit väldigt bra när det kommer till "att få arslet ut vagnen".

1. Jag har köpt en ny dator - såååå snygg! Har inte några program till den än så just nu ligger den nedbäddad i sin kartong.


2. Jag har färdigställt de tre mönsterrapporterna som Juliet ska ha under våren. Känns väldigt skönt eftersom examensarbetet närmar sig med allt vad det innebär.


3. Jag har bokat upp mig på en ny kamera. Äntligen! Både kamera och dator har stått på min önskelista så länge men jag har aldrig haft råd. På tisdag ska jag hämta den på Cyberphoto i Umeå.


4. Jag har sytt en ny jätte-Luna till skyltfönstret på Juliet samt fått iväg den tillsammans med vanliga figurer.


5. Jag har färdigställt det länge vilande bokmanuset och redan fått iväg den till flera förlag.


Nog kan man känna sig nöjd med mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!