tisdag 21 maj 2019

Ge varandra en powerboost

Igår var det sista skolträffen för terminen. Drygt 60 mil tur och retur i min nya bil som var underbar att köra. Lite för lätt att köra för fort i bara, men underbar!

Vi fick göra en övning som var riktigt rolig och peppande. Alla fick skriva sitt namn på en lapp och sedan fick vi dra varsin lapp och komma fram till fem styrkor hos den personen. Victoria och Maria hade skrivit om mig.
Jag blir alltid lite rörd när jag får höra andra säga bra saker om mig. Är väldigt dålig på att se det positiva i mig själv.


* Som de uttryckte det så var jag jävligt kreativ. Ja, så är det även om det för mig bara är ett sätt för mig att leva. Något jag måste vara för att må bra.

* Målmedveten är något som jag inte själv tänker att jag är eftersom jag i många saker lätt börjar brinna men lika fort falnar. 

*Inre lugn, trygg och harmonisk...ja nu känner jag mig faktiskt så. Så har det inte alltid varit men jag är på rätt plats i livet nu och det känns underbart.

*Strukturerad, ja vad ska man säga...hade de sett mig hemma de senaste veckorna hade de inte skrivit det men de menade på att kunna göra allt jag gör med företaget, plugg och allt jag gör så måste man vara strukturerad så kanske är jag det till en viss grad. Men jag är också vääääldigt ostrukturerad många gånger.

* Att jag med mina foton kan fånga ögonblick som inte alla andra ser och fånga det vackra i det lilla. Det gjorde mig glad och förvånad. Jag har aldrig tänkt på det, även om jag fått höra samma sak tidigare. Kanske har jag lite talang som bör utnyttjas bättre....om jag bara får ändan ur vagnen och vågar.

Det här är en superövning som jag tycker alla bör göra ibland eftersom det får en att må så bra.

På agendan idag står ett besök på Ikea för att byta överskåpen mot underskåp och sedan åker jag hem till Sidensjö och bygger ihop köksskåpen och målar luckorna ett varv till. Det kommer bli så fint och skönt att få mer plats för alla grejer som idag står staplade i skåpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!