fredag 1 februari 2019

Hej då skola, hej jobb!

Back in Umeå.
Tvättmaskinen går för fullt efter ett litet bajsmissöde strax innan Hörnefors. Nu har jag lärt mig att ska kissarna åka bil så får de ingen mat innan. Mitt fel!
Snart åker familjen norrut. Mats har just slutat jobba och ska hämta barnen på skola och förskola, packa in i bilen och hämta hunden.
Varför åker vi inte tillsammans kanske man kan fråga sig?! Jo, för att jag ska upp på Neurologiavdelningen på måndag och få lära mig lite journalsystem. Därför!

I helgen är det jobbhelg för mig och de övriga ska tydligen en sväng på Leo´s lekland. Det blir säkert kul för barnen!

Just nu sitter jag och skriver ett skolarbete om risken för fallolyckor hos äldre, en kampanj som heter Balansera mera. Det är helt sjukt att det är så många som 70 000 människor som faller illa varje år. Många av dem är så klart äldre, men det är givetvis en del yngre också. Kostnaden för samhället var 2016 så mycket som upp emot 20 miljarder kronor!


Nu ska jag hänga mig över badkarskanten och skölja ur färgen ut håret, sen tar jag helg från skolan och säger hej till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!