tisdag 11 december 2018

Jag kommer inte till helvetet!!

Klockan är 05.54 och jag snubblar ut i hallen med datorn i högsta hugg.
- Sarah! Saaaarah!! Han hade inte cancer ju!!!
Sarah står i köket och brer mackor, tittar på mig som om jag vore ett spöke!
- Va?
- Kolla här, säger jag och håller upp datorn. Han hade inte cancer!

Vi satt och såg Nobelfesten igår och kommenterade folk. Jag påpekade just honom och då sa Sarah att han hade cancer. Jag fick dåligt samvete och insåg att jag kommer hamna i helvetet....
Men.....det gör jag ju inte längre. Han vara bara en rebell, en etikettsbrytare som tyckte det var kallt!
Puh! Nu kan jag andas ut!

Anledningen till att jag är vaken den här tiden, när jag faktiskt inte behöver det, är att min mobil så snällt valt att uppdatera under natten.
Jag kommer inte ihåg min pinkod och har edan gjort ett försök att öppna den i ett sömntillstånd mitt i natten.
Eftersom jag inte vet om min väckarklocka kommer ringa så har jag efter upptäckten sovit rätt uselt. Jag vill ju inte komma försent till skolan.

Så man kan säga att det var en bra och en dålig nyhet, ingen cancer men en låst mobil!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!