fredag 23 februari 2018

Den här tiden på året

Jag sitter med mina högar av papper, kvitton och fakturor. Inser att jag återigen inte gjort det jag lovade mig förra året, och året innan dess. Beta av allt eftersom. Det var just det jag lovade att göra, men som vanligt gjorde jag tvärtom. 


Ibland känner jag mig som både en treåring och en mamma på samma gång. Den ena säger si och den andra gör så.
Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv, det är jag medveten om.


Jag är i mailkontakt med min revisor i Luleå och han guidar mig snällt genom träsket av verifikat och alla andra ord som jag knappt förstår.
Jag skrattade högt när jag fick mail från honom sent i gårkväll där han svarade mig på en fråga och en bifogad skärmdump där jag inte riktigt fick det att gå ihop.

"Hej, vet inte var du hittat denna vy, Verifikationer på B serien skapas ju automatiskt när du bokför en kundfaktura under Meny-Fakturering. Att få den att inte balansera i det läget är något jag inte lyckats med…"

Jag har uppenbart lyckats med något som inte ens han förstår....får sätta mig och klura i vad tusan det är jag har gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!