tisdag 31 maj 2016

Andra dagen på plats i Umeå

Igår hade jag min första arbetsdag. Det var skönt att "slippa tänka" på allt annat i livet och bara vara fokuserad på jobbet.
Jag kom hit i förrgår på eftermiddagen. Då hade jag packat min bil full och kört 30 mil mot ett nytt liv. Det låter dramatiskt men det är så det känns.


Jag försöker hela tiden att avstyra mina tankar från alla de jobbiga tankarna, alla minnen, all saknad. Det gör mig aningen avtrubbad men jag måste det för att inte bryta ihop.

Första kvällen här var känslomässig. Familjen samlades och vi åt middag, firade morsdag. Tidigare var jag och min pappa och tittade på området dit jag ska flytta, Röbäck. Jag har ju faktiskt inte gått omkring där och fick nu se det för första gången med insikten att jag kommer bo där inom kort.
Det var väldigt mysigt!

Bilderna har lite dålig kvalité då de är tagna från min instagram. De verkar inte klara att dras upp i storlek så bra.

Nu ska jag iväg och jobba min andra dag. Solen strålar och det är nästan obehagligt varmt. Men folk tycks gilla det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!