söndag 29 mars 2015

Att lära sig något nytt

Något jag verkligen vill lära mig är att lägga skuggor och få mina illustrationer att bli mer levande.
Jag är självlärd i allt som har med datorer att göra men jag tycker ändå att jag har lärt mig mycket och är ganska bra på det.

Dock har jag alltid velat kunna allt på en gång. Jag tycker mig inte ha tiden att lära mig - jag ska bara kunna! Frustrationen när jag inte förstår eller får till det är enorm.

Jag satt och tittade på instruktionsfilmer på youtube och måste säga att det är jätteroligt att följa dessa och testa själv. Ibland upptäcker jag att de har en bättre version av photoshop och att jag saknar effekterna. Det är frustrerande men då och då kommer jag på egna lösningar på problemet.
Säkert mycket krångligare och mer omständigt men ändå.

Här är några exempel på vad jag åstadkom igår. Inte perfekta men det är i alla fall en början.




2 kommentarer:

  1. Huvudsaken är att man har roligt, man behöver inte kunna allt eller vara bäst:) Jag älskar dina grejer!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!