söndag 14 mars 2021

Veckan som gått

 Onsdag var jag på intervju. Fredag fick jag veta att jag fått jobbet. Tisdag kastades jag in för att ersätta en av av de två sekreterarna som var sjuk. Onsdag blev den andra sekreteraren slut vilket innebar att jag var ensam i receptionen och ensam med allt annat som skulle göras, post, diktat mm.

Jag har haft tur att andra hälsocentraler gått in och hjälpt mig eftersom jag inte hunnit få behörighet till allting än. Det bure ven rivstart kan man lugnt säga, men jag klarade det trots allt.

En fördel är att jag varit på stället förut, när jag hade min andra praktik, och att jag hunnit få lite kontakt med alla som jobbar där. De har varit helt otroliga och jag har fått så mycket uppmuntran, startande och pepprig så ni förstår inte.  Jag trivs jättebra!

Helgen innebar massiv tvätt, städning och jobb med boken. Jag upptäcker hur mycket jag hunnit få undan under dagar jag varit arbetslös, men som nu blir liggande. Dock har jag fått komma hem till lagad middag vilket är en tvärtomupplevelse från hur det varit under tiden jag varit hemma.

Jag har varit rätt slut i helgen. Jag är inte van att träffa så mycket folk dagligen så det gör att jag blir lite slut. Igår somnade jag klockan 21.

Dagen har varit fokuserad på boken och jag har fått godkänt på i princip två uppslag, men några små justeringar. Då är det bara två uppslag kvar och sedan är jag i hamn.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!