måndag 22 mars 2021

Dagen på berget

 I morse vaknande jag 05.50. Gjorde min vanliga morgonrutin på nätet med att kolla Facebook, instagram, expressen och min mail.

I mailkorgen låg ett mail från förlaget att allt jag skickat in såg bra ut. Detta innebär att jag antaligligen inte behöver tänka mer på att behöva ändra eller åtgärda något mer - det är otroligt skönt!

Det ska vara plusgrader hela veckan och jag hoppas att så mycket snö som möjligt smälter bort. I helgen har grusvägen som går förbi vårt hus varit helt bar. Det var så härligt igår när vi kånkade ryggsäck, ved och stolar längs vägen och begav oss upp i skogen till ett "berg" som M hade hittat. 

Aningen jobbigt var det att ta sig upp eftersom snön inte bär på alla ställen. Desto bättre var det på vägen ner när det gick att åka på rumpan stora delar.

Vi tog oss i alla fall upp på en avsats där vi slog läger, grillade pinnbröd, potatis, korv och köttbullar och drack varm choklad. Det var en skön dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!