torsdag 27 februari 2020

Coronavarsel och medicinsk engelska

Jamen jag kan ju! VG på medicinsk engelska och eventuellt sommarjobb på kirurgen. Flow!
Jag som aldrig hade trott att jag hade det i mig har snart slutfört min utbildning. Vad hände!

Angående vår resa till Krakow börjar jag bli aningen orolig för coronaviruset. Mina föräldrar har avbokat resa till Albanien som de skulle åka till i mitten av juni och nu börjar det stå i nyheterna att man ska undvika att resa. Det är ALLTID något som händer när jag ska ut och fara. Jag, min syster och pappa skulle till Prag. Då blev det vulkanutbrott på Island och flygtrafik ställdes in. Jag skulle på annan resa - ebola. Okej, jag överdriver, det är inte alltid men det känns surt om detta ska hindra oss från att åka.
Men det är ju trots allt ett tag kvar och det kan ju lugna ner sig innan dess. Det kan man ju alltid hoppas i alla fall.

Jag har sytt färdigt två specialbeställning ar till en klasskompis som önskade en gorilla och en häst. Dessvärre blev det en allmän apa och en häst för jag fick inte till en gorilla. Hon var trots allt nöjd så jag får lita på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!