onsdag 24 juni 2015

WTF

Jag är så sjukt jä*la less på att saker man betalar för inte fungerar som det ska.
Under en lååång tid har vi haft problem med vår uppkoppling. Vi betalar lika mycket för det som de som har en fungerande uppkoppling.
Det är två leverantörer som delar på uppgiften, Lunet och AllTele. Med Lunet har vi haft en bra kommunikation och de har gjort allt för att kontrollera så att det inte är fel på vår utrustning.

Saken är den att vi byter routers som andra människor byter underkläder. Vi bor på en udde, sist i raden hus. Vårt hus tar alla smällar när det är åska och det händer saker i elnätet. Vi har lagt ut massor av pengar på att köpa nytt för att saker gått sönder pga "strömspikar".
Luleå Energi förnekar att det är ångor fel. Vi hävdar att det är det!

En kille på Lunet sa att det inte är ovanligt att leverantörer skyller ifrån sig och hävdar att det är den andra partens ansvar och att det är hos dem felet ligger.
Som kund kommer man rätt lätt i kläm.
I min värld skiter jag fullständigt i hos vem problemet ligger. Jag vet bara att det är ett problem och vill ha, eller kräver att det ska åtgärdas.
Vi betalar lika mycket för vår uppkoppling på 1/3 som någon som har internet hela tiden.

Få saker kan uppröra mig så mycket som när saker inte fungerar. Speciellt teknik. Jag har begränsad kunskap om hur och vad man kan göra.
I många fall låter leverantören oss sitta och föra dagbok på hur och när det inte funkar, sen ska vi rapportera in. Så var det med Telia när mitt butikstelefonnummer var så att så fort någon slog ett nummer som började på 0705 så hamnade de hos mig. Där fick jag sitta och föra protokoll och när jag sedan rapporterade så var de för långt bak i tiden och jag skulle göra om.
Är det verkligen så att det är jag som betalar för tjänsten ska göra jobbet?
Skicka ut en tekniker, skicka två! Skicka hela armén om det kan få dem att hitta och åtgärda felet.
Jag är sjukt less på att sitta och försöka få igång mitt internet.


Jag vet, det finns tusen miljoner saker som är värre i världen än detta. Men för mig är detta ett problem. Jag jobbar hemifrån och är i behov av en fungerande och stabil uppkoppling.
Vi lever ju för tusan i 2000-talet. Vi bor trots allt inte mer än 1,8 mil från en stad.
Folk skickas ut i rymden och de hittar botemedel till en massa skumma sjukdomar. Borde de då inte kunna få min uppkoppling att fungera?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!