måndag 29 juni 2015

Det är lätt att vara efterklok

Instagram svämmar över av härliga sommarbilder. Folk som badar, sitter på uteserveringar, grillar och njuter av värme och vackert väder.

Jag sitter inne och blickar ut på ett glittrande hav, på vajande björkar och grönt gräs.
Då och då tar jag en ipren, dricker en massa vatten, tar feber, fryser och svettas.

Jag är aldrig sjuk. I princip aldrig i alla fall. Min kropp må vara skröplig när det kommer till leder och liknande men immunförsvaret är det inget fel på.

Det hela började med att min systerdotter blev förkyld och var febrig och hängig. Sen blev min syster sjuk. Riktigt dålig faktiskt. Och det var just innan vi skulle åka till Stockholm för att hon skulle gifta sig.
Hon fick penicillin och hostmedicin och blev väl lite bättre, men febern och orken pendlade upp och ner.
När vi kom hem blev det konstaterat att hon hade lunginflammation, som hon fått pga av mycoplasma.
Nåväl, hon piggnade till och allt var frid och fröjd tills min pappa och Tim blev sjuk. Också de hade fått mycoplasma.
I torsdagskväll blev jag sjuk och fick feber. Jag vet inte om jag drabbats av samma sak men det är tydligen 2-3 veckors inkubationstid och mycoplasma är väldigt smittsamt.
Korkade som vi var så tänkte inte vi på det utan delade vattenflaskor hejvilt i värmen på Skansen.
Det var antagligen ingen bra idé när man ser på det i efterhand.

Imorse vaknade jag och då hade jag 38,7 i feber. Sängkläderna var blöta och jag hade fått slemhosta.
Nu sitter jag och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp så att jag får en tid under dagen.

Det enda positiva med dt här är att jag inte kunnat göra alla "måsten" jag har satt upp på min lista. Måla, rensa ogräs osv.
Jag har, när febern gått ner, i alla fall kunnat jobba med alla förberedelser inför Luna & Juliet´s klädkollektion. Ett stressmoln jag har haft hängande över mig och som nu lättat lite.

Dock skulle jag hellre vilja äta en glass på en uteservering och lägga ut en bild på instagram.

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!