söndag 23 november 2014

I går blev jag ett år äldre

I går var det min födelsedag och jag blev som vanligt ett år äldre. 


Som sig bör fick jag frågan: Hur känns det nu? Känner du dig äldre?
Nä, det gör jag ju inte. Ålder är ju inget som kommer plötsligt över en natt bara för att jag på pappret blir äldre. 
Jag blev uppvaktad på morgonen med sång och presenter av min man, Grodan Boll och Kalle Stropp.
En av paketen stod ut lite extra. Ett rött paket med tomtar, och varenda liten tomte var överkryssad.
Tydligen hade de inget vanligt presentpapper på Elgiganten så då återstår det ju bara att sudda ut alla tecken på tomtar! Jag känner dock bara en enda människa som skulle komma på den tanken och honom lever jag med!

En tårta som får mig att tänka på farmor, med konserverade mandariner. Mums!

Jag fick många fina presenter men en stod ut lite mer än de andra. En orange lackad ukulele, så fin, så fin!
Nu ska det bli spela av. Jag lärde mig två ackord igår D och A7. Ont i fingrarna är bara förnamnet.
Jag har aldrig spelat något instrument tidigare så tekniken måste jag jobba på, och även mitt krampaktiga klogrepp om strängarna.
Katterna njöt av tonerna, eller så svimmade de av.


På eftermiddagen kom det besök. Madde, Robert, Sarah, Freddy, Tilde och Vincent och när de åkt hem avrundade vi kvällen med indisk mat och film.

En lugn och avslappnad födelsedag. Helt perfekt!Tack för alla uppvaktningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!