fredag 17 januari 2014

Schweinigt kallt

Först klagades det på att det inte kommit någon snö, att det inte kändes som riktig vinter.
Nu har det kommit snö och blivit ap-kallt. Så jag tänkte passa på att klaga lite på det....he he. Nä, seriöst, jag tycker om att det är vinter den är tiden på året. Men lite väl kallt är det dock.

Isbildning på insidan av fönstret


 Vårsolen?

Idag kom den efterlängtade sopbilen. Jag har aldrig blivit så lycklig av en sopbil tidigare. Faktum är att de inte tömt soptunnan sen innan jul. Och alla vet ju att jul och nyår är högtider då det blir mycket sopor.


Varje dag förra veckan tänkte jag att "idag kommer den" men icke. Tillslut började vi misstänka att de kanske hoppat över vår tunna för att locket inte var ordentligt stängt, pga för mycket sopor.
Mats sa att de säkert kan protestera mot sånt eftersom de kanske måste gå ut ur bilen och plocka upp påsar som hinner ramla ut när de tömmer den.
Men igår när jag åkte till och från stan såg jag att det var flera andra soptunnor som inte heller var tömda.

Det har varit så illa att det inte ens varit någon idé att gå upp till soptunnan med nya påsar vilket har lett till en sopinvasion på bron.
Som tur är har vildkatten låtit bli våra påsar.

Och inte har jag tagit ner julgraner upptäckte jag just....

Men idag kom de alltså! Äntligen!
Tänk, här har jag ägnat ett helt inlägg åt sopor. Inte illa det!

1 kommentar:

  1. Underbara foton! Och skönt med sophämtningen :)

    Tack snälla, allt har gått bra och nu njuter vi för fullt av vår lilla skatt <3 Jennie

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!