tisdag 8 januari 2013

Nu räcker det!

Mitt nyårslöfte lyder: Nu räcker det!!!!


Den meningen innefattar en hel del. Bland annat följande saker (dessa är alltså en uppmaning till mig själv:

* Ta ingen skit - säg ifrån och sluta vara sån mes.

* Ta tag i och förändra det du är missnöjd med, gnäll inte bara.

* Stå på dig för vad du tycker - oavsett du inte tycker som alla andra

* Du har två delmål detta år (när det kommer till att gå ner i vikt) - delmål 1 Spanien, delmål 2 Bröllop. Ingen gör detta åt dig så det är bara att hugga i själv!

* Ha roligt! Skratta, känn glädje och var lycklig!

* Göra sånt jag drömt om, sånt jag skjutit upp för att jag varit för lat, för att jag inte orkat ta tag i, för att jag inte unnat mig eller tyckt att jag är värd det.

* Skärpa mig när det kommer till att planera och organisera.

JUST DO IT!!!!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
My new years resolution: ENOUGH!
This word contains a whole lot. And these sentences is an order (to myself):

* Take no shit! Stop beeing such a wimp!

* Change the stuff you´re unhappy about, don´t just complain!

* Stand up for yourself and your opinions - whatever the others think.

* You have two important goals this year, regarding your weight, part 1 - Spain, part 2 - wedding. Nobody will do the work for you!

* Have fun! Laugh, feel the joy and be happy!

* Do the things you´ve been dreaming of. Things I´ve been postponed because I´ve been lazy or because I didn´t think I was worth it!

* Get a grip and organize and plan you time well!

JUST DO IT!!

1 kommentar:

  1. Låter som en bra plan både för det kommande året och för livet i stort! Liza

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!