söndag 1 april 2012

En mindre lyckad lördag

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Jag sitter mest och tittar på TV, syr eller jobbar på datorn. Så mycket mer kan jag inte göra.Igår åkte vi dock in till stan för att hämta ut mina smärtstillande tabletter på apoteket.
Det var en pärs. Att gå på kryckor i stan, på grus, med en massa folk var svettigt och fick mig på dåligt humör. Det var skönt att få återvända hem igen.
På väg in från bilen halkade jag till och slog tån rakt ner i marken. Jag höll god min tills jag kom in - då bölade jag som ett litet barn.
Foten var väldigt öm efter det. Jag var rädd att nåt skulle ha gått sönder, men idag känns det bättre.

Efter middagen kom nästa bakslag. Jag har ätit diverse smärtstillande efter operationen. Bl.a. morfintabletter vilket inte är så snälla mot magen.
Efter jag hade ätit tacos började det snurra i skallen och det kändes som att jag hade svalt en hink med betong som sakta stelnade i magen.
Så jag tillbringade kvällen med att spy som en gris, hoppade på kryckor mellan sängen och toan. Inte den mest ultimata kombinationen.
Men även det är bättre idag. Tack och lov.

Nog med skitsnack, nu till nåt lite trevligare. Bröllop. Min syster som blivit utvald av mig till brudtärna, är väldans duktig på att komma på idéer för bröllopet.
Hon hittade bl.a. en eventuell plats för bröllopet, inte så långt från Luleå. Rosfors Herrgård.
Det ser jättefint ut på bilderna, så vi får ta en sväng dit och se det live.


1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!