söndag 22 januari 2012

Konsten att....

* slappna av
* säga NEJ
* sluta ha dåligt samvete för ovanstående

Katter är fenomenala djur. De kan slappna av på ett sätt som får mig avundsjuk. Jag skulle verkligen behöva lära mig lite av det beteendet.
Ibland när jag lägger mig i sängen mitt på dagen och bara kramar om en katt, hör den spinna och se den sträcka på sig så känner jag mig rätt avslappnad.



Jag har svårt att planera och få vissa saker och rutiner att gå ihop.
Just nu är det en förfrågan om sak som får mig att vilja hoppa högt och säga JA, men samtidigt ger det erbjudandet mig en hög stressfaktor.
Jag har försökt skjuta det framför mig med det finns i alla tankar jag har när jag är hemma och det känns inte värt den stress den ger mig.
Jag kanske gör fel i att tacka nej, men det känns som det jag måste göra. Det känns som att det är det som både kropp och sinne ber mig göra.
Och om det ger mig ett stilla sinne och en lugnare vardag så är det värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!