torsdag 19 januari 2012

Elle belle bi

Vad ska du ha för klänning?
Blir det sommar eller vinter?
Vart ska ni gifta er?

Jag har fått dessa frågor och jag har inte kunnat ge något bra svar på det. Det blir ju inget bröllop under 2012 (för vi ska först se att världen inte går under).
Så det känns inte som någon jättepanik att bestämma detta, även om jag vet att saker tar tid att planera och fixa.
Men vi hinner det.
Jag är absolut inte ointresserad, tvärtom. Jag spanar på nätet, funderar på hur jag skulle vilja ha det och skriver ner lite idéer emellanåt.

En stor fråga är ju VART vi ska gifta oss. För mig känns det inte superviktigt att gifta sig i kyrkan. Är vi på ett fint ställe kan jag lika gärna gifta mig där.
Min tanke sedan länge är att jag skulle vilka gifta mig på Villa Muramaris på Gotland. Men det blir för dyrt och för omständligt för alla att ta sig dit.

Villa Muramaris

Ett annat ställe är Södertuna slott. Det är så vackert och mysigt där.


Södertuna slott


Vi har funderat på vad det finns för ställen i närheten.
Det finns bl.a. Melderstein Herrgård utanför Råneå.



Sen finns det Filipsborg i Kalix.



Och sist men inte minst Fjällnäs Slott i Gällivare.


Jäklar vad snyggt det är!

Jag har inte varit inne i något av de tre sista alternativen så jag antar att vi får göra lite studiebesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!