tisdag 3 maj 2011

Våren som kom av sig





Jag har spenderat en vecka i Umeå. En vecka av värme, utslagna blommor och begynnande grönskande gräs.

Mot slutet av veckan blev det dock kallare. 1 maj bjöd inte enbart på demonstrationståg utan även hagelskurar.







Nu är jag hemma i Luleå igen och jag tror att våren har kommit av sig mer eller mindre.


Nog var jag medveten om att det inte hunnit bli lika mycket vår här uppe, men nu är det grått, blåsigt och 3 grader varmt. Brrr!


Men det har tydligen snöat i Stockholm så vi har det faktiskt snäppet bättre. Och isen har gått
här utanför!

1 kommentar:

  1. Så kul att du kikade in till mig :o) Här är fortfarande vår men med något lägre temperatur än förra veckan. Trots det, blev det ändå termos-kaffe ute i solen idag.

    Ha en fortsatt härlig vecka...snart kommer nog värmen tillbaks ;o)
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!