söndag 22 maj 2011

Är det min pappas fel?

Jag gjorde ett försök att fota ljuset som var igår efter stormen, men jag vet inte om det blev så bra resultat. Himlen var så blå och gräset så grönt.



Det var ett häftigt regn som kom igårkväll. Det var mörkt inne. Regnet öste ner i stora droppar. Det blåste så havet hade riktiga vågor. Naturen är mäktig.

För ett år sedan skulle jag, min syster och våran pappa åka till Prag. Då blev det vulkanutbrott på Island. Vår resa fick ställas in pga av all osäkerhet med flygresorna.

När min mamma fyllde år i januari fick hon en resa till Prag av min pappa. De ska åka i början av juni. Igår blev det vulkanutbrott på Island.
Är det min pappa fel att det blir vulkanutbrott?

Stackarns islänningar....stackarns min pappa.

Idag är det sol och jag ska ställa mig ute och slipa av ett par stolar som Tilde ska ha i sitt rum. Sarah hittade dem på loppisen förra helgen.



Så nu har jag fått bort alla klistermärken med Guitar Hero, och fått bort alla "extra" skruvar som var inskruvade i stolarna. En hel del.




Jag börjar med att slipa, spackla och limma ihop dem. Sen blir de grööööna.

2 kommentarer:

  1. Vad snäll du är som fixar! Oj, vad många extraskruvar..

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en hel del "onödiga" skruvar. Jag ska limma istället och se så den blir stabil.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!