lördag 7 maj 2011

Efter en trevlig dag...








Oj, i veckan har jag inte varit så aktiv på bloggen. Jag har inte orkat. Har mest varit ute och promenerat och sytt figurer.
Vi är inne i maj nu och det känns skönt att det börjar gå mot sommaren.


Först av allt vill jag gratta vinnaren av apan Gurten. Åsa Forsell!


Eftersom jag var på väg bort när jag kom på vem vinnaren skulle bli så blev det inte någon kattlottodragning som jag tänkt utan jag flippade mellan sidorna 1-99 i en bok, blundade och valde en sida, nr 23. Åsa är nummer 23 på listan.


Det passar väl bra att hon får en egen Lunafigur nu när hon börjat sälja Babyluna i sin fina butik Hafva.

Hon har redan sålt två figurer och nu är en till paxad.


Jag har väldens mysigaste och snällaste sambo. Igår ringer han mig och säger att jag ska packa en övernattningsväska så ska vi åka upp till Cape East.

Sagt och gjort, vi åkte dit igårkväll och åt supergod mat, drack lite vin och sov på hotell.


Imorse efter hotellfrukosten begav vi oss till grannlandet för han ville titta på en bilutställning.



Bor det någon alls i Tornio? Eller har det gått något gaslarm?



Jag hittade ett hus som jag vill ha



Precis där utställningen var stod ett stort varuhus med allt från mat, porslin, kläder till hygienartiklar och leksaker.


Vi shoppade lite grejer. Jag köpte strumpor till figurer, hyllkants-spets, lite Hello Kittygrejer till Marit och en stor målarduk 90x90 cm för endast 175 kr!!!

Mats köpte bl.a. en fin ljuslykta.


Men det fanns också en del rent förskräckliga saker...


Tofflor som jag hittade....tänker på gammelmormor


Sen efter lunch gick vi på Ikea och hittade två mattor och ett blombord. Ska visa bilder på dem sen.

Hemma igen, relativt trött. Så ikväll blir det soffläge och en Julia Roberts film på TV.



Jo just ja...jag räddade denna lilla fågel i veckan.




Han låg ensam på vägen i ett hjulspår. Kunde ju inte lämna honom att bli överkörd så jag flyttade honom till skogskanten. Det kändes riktigt bra! Är det någon som vet vad det är för fågelsort?

1 kommentar:

  1. sv.ja men visst är det det :)

    lulebo? är själv från kalix men bor nu i köpenhamn :)
    är det du som tillverkar dom där söta figurerna??

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!