lördag 23 maj 2020

Runda former - ett helvete

Jag hade ett gammalt bord från indiska med mosaik i vitt. Det har stått ute på bron sommar som vinter och har väl varit utsatt av väderomslag. Därför lossnade mosaiken. Då tänkte jag att det enklaste vore att ta bort denna och foga om. Men den befintliga mosaiken blev i det stora hela pulveriserad. Så jag fick tänka om. 
Min mamma hade massa mosaik sparad så jag fick ta det av henne.
Jag började med att ta bort allt fog och sedan flytspacklade jag botten. 


När det var klart och torrt försökte jag mig på att göra mönster vilket fick mig på extremt dåligt humör eftersom det var svårt, främst med tanke på att bordet var runt.


Efter ett tag fick jag tips av min syster att dela in bordet i sektioner. Inte heller det fungerade. 


Då gav jag upp och gjorde mönstret hipp som happ...resultatet blev väl så där men det får duga.


Kakel och klinkersättare är inget för mitt tålamod och jag är hänförd över de tempel som är dekorerade med enbart mosaik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!