måndag 6 april 2020

Det är inte synd om mig!

Det är inte synd om mig! Jag mår bättre än många, många andra runt om i världen. Ändå pratade jag nyss med min sambo och grinade som ett barn.
Det är frustrerande! Frustrerande att inte kunna leva ett vanligt liv när man kan göra allt vanligt. Frustrerande att hela tiden behöva stanna hemma för att inte smitta nån annan.
Det här är antagligen ingen allvarligt! Jag har inte Corona, men jag har dock haft feber upp och ner under två veckor, Vi är inne på vecka tre nu och barnen får inte komma till oss på grund av detta. Bara en sin sak känns ju skitdåligt för jag är orsaken till att Mats inte får träffa sina barn som vanligt. Jag vet att det är speciella omständigheter nu, och att man inte kan påverka sin hälsa men dock.

Idag var första dagen på vår sista praktik. Jag ska vara på sjukhuset men på grund av omständigheterna så får jag givetvis inte komma dit förrän jag varit symtomfri i två dygn. Det stressar mig att veta att jag kommer ligga efter i praktiken!

Hmmm...jag försöker komma på något positivt att berätta....
Jo, jag har lagat min eminenta pastasås till middag! Pastasås med lök, vitlöksost, creme fraîche och ost till middag. Min paradrätt!

Kanske finns det nån ny episod av nån serie vi följer att se ikväll! Det vore ju toppen! Homeland, Dejta eller nåt annat spännande! 

Förlåt om det här blev ett självömkande inlägg men jag försökte i alla fall avsluta det positivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!