torsdag 17 januari 2019

Tekniken....och dess under??!!

Teknik i all ära, men finns det något som kan få en på så dåligt humör som teknik som INTE fungerar som det ska?!
Under flera månader har jag kämpat med min transkriberingsutrustning som inte vill fungera som den ska.
Nu har jag fått en ny - och den jävlas också! Vet ärligt talat inte om det är den eller datorn som är problemet men irriterande till tusen är det hur som helst! Irritationen flödar!

Efter alla lektioner idag gav jag upp och städade istället. Det fick mig att ge utlopp för den frustration som jag hade inom mig och det blev rent! Nåt som funkar som det ska i alla fall!

Imorgon kommer familjen hit - Mats och barnen. När jag lämnade Övik var det magsjuka och feber som rådde men nu är alla på banan igen.
Morgondagen innehåller ingen tenta som resten av klassen. Eftersom jag inte fått min utrustning att funka så kommer jag göra den vid det om-tentatillfälle som erbjuds. Visst hade det varit skönt att ha det undanstökat men jag har inte rätt förutsättningar för att få det att fungera.

Istället åker jag på loppis/secondhandrunda med Evelina och Malin med start kl 10. Sen ska jag hänga med min syster, S och mamma innan de kommer från Övik.
Vad vi ska göra i helgen förutom att bada med badbomber vet jag inte än. Förhoppningsvis ska vi kolla tapeter till väggen i vardagsrummet så vi kan få dessa på plats nästa vecka. Vad det blir vet jag inte ännu men nåt mönstrat som går ihop med de andra väggarna och den putsade murstocken blir det i alla fall.

Det gröna är det som målats nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!