tisdag 29 januari 2019

Ovisshet övergår till nervositet

Om en och en halv vecka går vi ut på vår första praktik. Idag fick jag äntligen beskedet om vart jag ska vara mellan vecka 7 och 13.
Jag kommer att vara på Hälsocentralen i Husum.
Det var en enorm lättnad som övergick till nervositet. Jag vet att i princip alla känner sig lätt stressade och pirriga inför praktiken.
Man vill inte göra bort sig, inte skapa kaos och så vill man så klart redan kunna allt. Skitdumt, men så är det för de flesta.
Nu är vi ju faktiskt där för att lära oss och få grepp om vad yrket handlar om.
Det är ju inte så att vi råkar döda en patient eller så....

Idag är det totalt snökaos. Jag hämtade min bil från verkstaden och gjorde några ärenden. Allt tog dubbelt så lång tid eftersom man knappt såg ut genom rutan.
Tanken var att köra tillbaka till Sidensjö idag men det lämnar jag till imorgon. Det har tydligen varit en massa olyckor och stopp längs E4:an häruppe.

Det är en märklig känsla att vara helt ensam i lägenheten. När jag kom hem igår upptäckte jag att grannen under har flyttat ut. Och katterna är kvar i Sidensjö, så det är bara jag allena här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!