fredag 21 oktober 2016

I´m taking it back - because it´s mine!

Musik kan beröra på så otroligt många plan. Det finns en viss sång som går rakt in i hjärtat på mig. En sång som på något sätt var mitt liv.
Den sången har jag hoppat över varje gång den dyker upp i min spellista för att den gjort alldeles för ont att lyssna på.
Hur många gånger som helst har jag börjar lyssna, brutit ihop och snabbt fått byta till någon annan.

Men så bestämde jag mig för att jag minsann skulle ta tillbaka den. Låten är min och den är alldeles för vacker för att förknippas med tragiska händelser. Så jag lyssnade, grät, men fortsatte lyssna. Gång på gång, om och om igen.
Låten är inte det som hänt, den ska inte få förstöras utan jag skulle ha tillbaka den. Den är mäktig, den är filmisk, den är Skottland! Den är min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!