onsdag 30 september 2015

Tjejweekend x 2

Förra helgen träffades jag och Marina i Skellefteå. Vi bor båda två lika långt därifrån, jag 13 mil norrut och hon 13 mil söderut.
Det var strålande sol och vi hade det jättetrevligt. Vi strosade på stan, åt lunch, pratade och promenerade runt i mina gamla hoods.


Jag visade henne vart min första egna lägenhet låg och insåg hur fruktansvärt länge sedan det var jag bodde där. Jag känner mig så gammal.
Men jag har så många bra minnen från min tid i Skellefteå. En av de allra bästa!

Vi hade planer på att gå ut och äta och eventuellt gå på bio, men efter att ha druckit lite vin och spelat nostalgispel orkade vi inte annat än att äta på hotellet och gå upp på rummet igen.
Marina somnade redan halv 10 och det första jag hörde från henne på morgonen var förlååååt! Jag känner mig hemsk som somnade så tidigt.
Faktum är ju att jag inte är någon "superkvällsmänniska" så att ta det lugnt så där i trevligt sällskap var perfekt.

Hockey-fans hade pyntat korridoren

Vi lämnade hotellrummet som vi fann det....

Efter en hotellfrukost skjutsade jag henne till bussen och begav mig de 13 milen norrut igen.

Dagens bästa parkering

Och slutligen bad Marina återigen om förlåtelse för att ha somnat så tidigt (på ett storslaget sätt)

Nu i helgen drar jag till Stockholm med den kvinnliga delen av familjen (dock inte Siri). Vad vi ska hitta på vet jag inte riktigt ännu men det ska bli roligt att göra en sådan tripp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!