tisdag 8 september 2015

Att duga

Det största arbetet jag någonsin kommer att göra under mitt liv är arbetet med mig själv.
Jag är inte så självsäker och har inte den tro på mig själv och min förmåga som jag önskar att jag hade.
Jag är bra på mycket, mest på att se ner på mig själv och det jag gör. Tycka att det inte är tillräckligt bra. Att jag inte är tillräckligt bra.

Jag har jobbat på mig själv periodvis. Sen har jag bara hängt med i livet periodvis. Men sen kommer dagen då man inser att det inte är så här man vill ha det. Där är jag nu.
Nu har jag insett att det räcker! Jag har tagit nog mycket skit av mig själv! Jag har sett ner på mig själv allt för många gånger. Det är inte bra! Det är inte hälsosamt! Det måste bli en förändring.


Jag har lovat mig själv att vara obekväm. Oekväm på det sättet att jag tänjer på mina gränser. Rör mig på områden som jag inte känner mig trygg i. Tar mig "friheten" att sätta mig själv i första rummet. Unna mig! Klappa mig själv på axeln och säga: Fan vad bra du är!
Vända negativa tankar till positiva!


Det är så lätt att bara se allt som är dåligt, när det oftast faktiskt finns saker som varit positiva. De senaste dagarna har jag aktivt frågat min man efter tre positiva saker som hänt honom under dagen, och sedan presenterat tre bra saker som hänt mig.
Jag tror att det kan vara en bra sak att göra!


Tänkvärda ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!