söndag 1 februari 2015

Uppdatering från igloon

Faktum är att jag håller på att snöa in. Bokstavligen!


Det här är ute på bron

Det har stormat hela natten. Och snöar gör det igen. Jag har inte tagit mig ut för att se hur statusen på taket ser ut men att det behöver skottas det råder det ingen tvekan om.


Jag är ensam hemma i helgen så att klättra upp på taket själv det gör jag inte.
Sysselsättning en söndagkväll blir alltså Skottning, med stort S.

Katterna gnäller och vill ut. De förstår inte att de kommer drunkna i djupsnö om de ens försöker lämna dörrmattan. Inte fattar de heller när jag försöker förklara för dem.

Detta är inte en skidbacke i alperna!!!

Jag försöker igen med ett byte:

Finnes: mysigt hus i snöparadis. Öppen spis finns i huset.
Sökes: trevlig liten bungalow på ödslig strand.

Maila mig vid intresse!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!