torsdag 21 augusti 2014

En liten inblick

Hej på er!
Just nu sitter jag och jobbar med målarboken som jag planerar att trycka. Det är mycket pillrande och trixande men det är samtidigt väldigt roligt.
Jag lär mig allt eftersom och saker som jag började göra och som till en början tog en evighet är nu utvecklat och går på fem röda.
Grejen är den att jag emellanåt kan känna en frustration över att det tar sådan tid. Det känns inte som att jag gör ett seriöst jobb utan mest sitter och leker (kanske är det för att jag tycker att det är roligt det jag gör).
När jag syr en figur så tar det X antal timmar och så är det en färdig produkt som går att sälja. Här sitter jag dag ut och dag in och det är fortfarande inte en färdig produkt som jag kan hålla i handen.

En liten sneakpeak på ett av utdragen ur målarboken

Min man sa igår att då borde ju alla författare, som sitter med böcker i åratal känna att de inte har ett seriöst jobb. Det är ju sant. Kanske måste jag lägga min stress åt sidan och låta det ta den tid det tar för att det i slutändan ska bli en fin bok som jag kan känna mig stolt över istället för att på kortast möjliga tid hafsa ihop något.
Nu har jag inte tid med er längre, jag måste jobba! Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!