söndag 29 juni 2014

Projekt: gård

Hade ställt väckarklockan på klockan 6 i morse för jag tänkte att det skulle vara bra att komma upp tidigt och hinna pyssla på lite innan dagen kom igång på allvar med alla projekt som vi nu inte skulle sätta igång med i sommar.
Det slutade med att jag snoozade och vaknade klockan 8. Nåja, det blev hårt slit igår med målande, slipande och finbesök från Umeå. Både Madde och Robert och mina föräldrar damp ner runt tårtan som svängdes ihop.
Madde och Robert drog vidare på middag och sedan som det tydligen blev ut på lokal, som min mamma brukar säga.
Mina föräldrar är kvar och hjälper oss med än det ena och än det andra.
Som rabatten som jag hade planerat att göra, den blev jag smått förpassad ifrån tillbaka till bron som jag ju börjat skrapa bort all färg från och sedan börjat slipa.

Bonden kommer med två skopor jord för att vi ska kunna fylla ut hålet där stugan stått.

Startskottet gick ca 4 sekunder efter att jag tog denna bild

Det är ett mindre hel*ete att ha målat på impregnerat trä. Färgen har en förmåga att släppa fortare än önskat och det är precis det som hänt. Så nu tror jag att vi kommer olja in det.

Här är då mitt lilla projekt!

Så idag fortsätter arbetet och vi har fiiint väder tack och lov! Ha en skön söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!