söndag 1 december 2013

Jag är sjuuuuuk!

Jag är sjuk.....jag vet inte vad jag har drabbats av. Varje år, i oktober, börjar jag längta till julen. Jag kan knappt vänta tills jag får börja pynta. Jag spelar julmusik innan vanligt folk en reflekterar över att det kommer en jul även detta år.
Igår julpyntade mina föräldrar. De klädde granen. Vad gjorde jag? Jag åt rostat bröd med brieost! Utan en endaste tanke på att det var 1:a advent idag!
Jag känner mig inte febrig, lite yr kanske men definitivt inte ont i halsen. Lederna känns okej, jo lite ont i axeln som vanligt men inget värre än så.....men ändå känner jag att det är något som är fel.
Jag har missat hela "pre-christmas". Det jag normalt börjar med i september....det är inte likt mig.
Ska jag bli orolig? Har jag förlorat magin eller beror det bara på yttre stress?

Kanske finns det något ämne i pepparkakor och glögg som kan råda bot på det! Jag hoppas det! Jag kan inte tänka mig en jul utan att jag är närvarande.....

Så för att komma ikapp pyntade jag järnet idag. Jag slet up alla tomtar ur kartongerna, kastade upp glittret i granen, stirrade fanatiskt på TV:n som visade Ensam hemma 2.
Jag till och med drog en ljusslinga runt sänghimlen på gästsängen - allt för att komma i synk.

Nu är granen klädd i alla fall. I kväll ska jag släcka ner och bara stirra på den tills mina ögon tåras. Jag ska höra bjällror vart jag än går. Och om det ändå känns trögt så kan jag alltid titta mig i spegeln och framkalla bilden av Rudolf. Jag har nämligen drabbats av en finne på näsan, som är snudd på självlysande.

Merry Christmas everyone!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!