söndag 6 oktober 2013

Problemområde - akut!

Jag tror inte att jag är ensam om detta. Säkert har de flesta ett eller flera problemområden i sitt hem.
I vårt fall är det klädkammaren. Vi har en klädkammare som är ca 2.30 x 165 med ett fönster och en dörr på den ytan.
I klädkammaren har vi hyllsystemet Stolmen från Ikea. Vid en första anblick kan det se väldigt smart ut. Stilrent, vitt..

Detta är INTE vår garderob. 

Men opraktiskt så in i norden. "Byrålådorna" är så grunda att de knappt rymmer två vanliga sweatshirts i hopvikta på höjden.
Vi har renast ut och gett bort kläder vi inte använder i hopp om att det ska bli mer plats över. Men problemet kvarstår likväl.

Som TVbänk - ja

Som affärsinredning, ja

Som klädförvaring, nej tack!

I skrivandets stund är lådor utdragna och det väller ur kläder. Jag har gett upp försöken att hålla ordning och vika in grejerna. Nu ligger det i hopvikta kläder och uppkastade kläder lite varstans. Nu har jag bara ställt in två korgar med strukna kläder på golvet, jag tänker inte ens försöka få plats med det.
Det är ohållbart och jag blir på dåligt humör när jag tänker på den, och ännu värre när jag måste in dit.
Jag satt och kollade på olika garderob system från Ikea men de är antingen för höga (vi har bara 2.30 i takhöjd och de flesta av garderoberna var 2.36) eller så blir de för breda.

Nu har vi i alla fall bestämt oss för att vi måste ta tag i det. Vi får försöka bygga någon egen konstruktion som funkar och som tar till vara på utrymmet.
Det är viktigt att ha bra utrymme för kläderna så man kan ha ordning. Jag börjar bli less på att ständigt leta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!