fredag 14 juni 2013

Energitjuvar

Det finns människor som är energitjuvar.
Sådana människor har jag valt bort. Förut tänkte jag inte så mycket på det, jag bara umgicks men kände alltid efteråt att jag var irriterad, tom och trött.
Tillslut kände jag dessa känslor bara genom att prata om dessa personer.
Men man står ut, man väljer inte bort någon.

Jag och min sambo har pratat en hel del om detta, om relationer till vänner, bekanta, familj osv.
Det finns de som bara hör av sig när det är något de behöver eller vill ha hjälp med. De finns de som bara suger åt sig skvaller och lever på det, de finns de som saknar känsla för vad man säger och frågar om, de finns de som bara tar energi utan att ge något tillbaka.
Vi har en begränsad tid här på jorden, och vi har en begränsad tid varje dygn.
Som så många andra människor känner jag att vi alltid har för lite tid för saker som man vill göra, fritid, tid för vänner och familj, tid för varandra.
Varför ska man då ägna den dyrbara tid vi har över på människor som bara gör en irriterad och tom på energi. Nä, vet ni vad! Det finns så mycket viktigare saker att göra med livet än att hålla fast vid det!
Frigör din energi och ta över bestämmanderätten över din egen tid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!