onsdag 13 mars 2013

In love with the Canadian postal service


Ja, vad ska jag säga. Jag älskar den kanadensiska posten!.
Varför det?
Jo, nu ska jag berätta. För ett tag sedan fick jag ett mail från min nya vän Krista i Vancouver. Hon ville beställa en lunafigur till sin dotter Elsie. Eller egentligen var det Elsie som hade blivit kär i Spooky och ville att han skulle få flytta hem till dem.
Såklart sa jag och bäddade ner honom i en låda, slog in lådan i presentpapper och åkte till posten.
Jag hade noggrant skrivit adressen på paketet, och en avsändaradress utifall att någon skulle gå fel. Sedan skickade jag iväg honom över Atlanten, till sitt nya hemland Kanada!

Efter ett tag fick jag ett mail från Krista, som undrade om jag postat iväg Spooky. Ja, det har jag, svarade jag. Han borde vara framme vilken dag som helst.
Vad bra svarade hon, för Elsie väntar varje dag vid dörren.
Bara en kort stund efter fick jag ett till mail från henne där hon ville försäkra sig om att jag skrivit Vancouver USA på paketet. Vadå USA tyckte jag. Vancouver ligger ju i Kanada, det vet jag med säkerhet!
Ja, men sa Krista, grejen är den att vi bor i Vancouver i delstaten Washington, USA.
Say whaaat? Finns det ett Vancouver där också? Tydligen!
Och nu var Spooky försvunnen någonstans i Kanada, ensam i en låda.....
Vi kom överens om att vänta några dagar till.....det kunde ju vara så att han kom fram i alla fall.
Jag försäkrade henne om att antingen kommer han fram till dem, eller så kommer han tillbaka hit. Men det kan ju säkert dröja. Spooky kan ju få tillbringa månader på en hylla i ett dammigt kanadensiskt postkontor.

Tillslut bad jag Elsie att hitta en ny figur, så skickade jag den till henne i USA den här gången. Jag hann inte posta iväg någon figur i går, och i går kväll plingade det till i datorn och där var mailet jag väntat på, han hade kommit fram!


Förstår ni vilket jobb den kanadensiska posten har gjort! En stor eloge till dem!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


What can I say, I love the canadian postal service!
Why?
I will tell you why! A while ago I got a mail from my new friend Krista in Vancouver. She wanted to order a lunadoll for her daughetr Elsie- Well, actually Elsie fell in love with Spooky and wanted to give him a new home.
So I put him i a box, wrapped it in giftwrapping and went to the postoffice.
I carefully wrote down the address and a returnaddress in case something should happen. And the sent him across the Stlantic to his new country Canada!

Some time later I gaot a mail from Krista. She asked me if I´d sent Spooky. Sure I told her, he should be there any day now!
Good, she replied, because Elsie is anxioulsy waiting by the door everyday.
Just minutes after I got another mail where she wanted to make sure I´d written Vacouver USA on the box.
What do you mean USA, Vancouver is in Canada, I know that for sure! 
Well, Krista said...the thing is we live in Vancouver, in the state of Washington USA.
Say whaaat? Apparantly there´s a Vancouver there too.
So now Spooky was lost, alone in a box, somewhere in Canada.
We agreed on giving it a few more days....maybe he would knock on the door tomorrow.
If not he would return back to me, but when....he could be sittingsit a dusty shelf in a postoffice somwhere in Canada for months.

Finally I told her that Elsie could pick another doll and I would send it to her, in The US this time.
I didn´t have time to send it yesterday and when I came home last night I had a email from Krista. Believe it or not but Spooky had arrived!
Do you understand what an incredible work the Canadian postal service must have done!! 

1 kommentar:

  1. Häftigt! Jag undrar om Posten hade lagt ner den energin på ett paket? Vilken glädje när Elsie äntligen fick sin Spooky!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!